Op deze pagina vindt u een selectie van kinderbijbels.
In de winkel vindt u nog veel meer titels.

Kijkbijbel

kijkbijbelBestellen

Prijs: € 29,95

Kinderen horen graag uit de bijbel vertellen. Vooral als er mooie, kleurige tekeningen bij het verhaal staan.

De tekeningen in de Kijkbijbel hebben iets speciaals: ze spreken boekdelen. Dat is de kunst die Kees de Kort verstaat en met dat artistieke vakmanschap illustreerde hij 28 bijbelverhalen van de serie 'Wat de bijbel ons vertelt'.Zijn kunstwerken uit de losse boeken zijn nu op een andere manier verwerkt. Met de tekst van alle verhalen zijn ze vormgegeven tot een nieuw, sprankelend geheel: de Kijkbijbel.
Een bijbel om in te kijken als je nog niet kunt lezen, om je leeshonger te stillen zodra je w kunt lezen, om uit voor te lezen of te vertellen als je (groot)ouder of opvoeder bent. Een boek voor… voor wie eigenlijk niet?

M.Busser/R.Schroder/P.van Winden - Bijbel voor kinderen

bijbel-voor_kinderen_busserBestellen

Prijs: € 29,99

Met deze bijbel voor kinderen, een bundeling van het Oude en het Nieuwe Testament, hebben de auteurs een duidelijk doel voor ogen: het toegankelijk en helder vertellen van eeuwenoude verhalen voor jonge kinderen over alledaagse mensen en hun verhouding tot God.

In het Oude Testament lezen we hoe God de wereld schiep en samen met Zijn volk op weg ging naar het beloofde land: een lange reis vol tegenslagen en gevaren. Het Nieuwe Testament vertelt over de stal waar Jezus werd geboren. We lezen hoe hij met zijn leerlingen rondtrok om de mensen over God te vertellen. Maar niet iedereen was daar gelukkig mee… Alex de Wolf maakte bij deze prachtige verhalen sfeervolle illustraties.

D.Tutu - Kinderen van God

kinderen_van_godkinderen_van_godBestellen

Prijs: € 12,50

‘Lief kind van God, weet je dat God van je houdt? In de Bijbel staat dat iedereen – elke jongen en elk meisje – heel bijzonder is. God zegt: “Voordat je geboren werd, kende ik je al”. God heeft jou precies zo gemaakt als je bent. Niemand is zoals jij. Daarom ben jij een bijzonder cadeau van God voor de wereld.’

Aartsbisschop Desmond Tutu vertelt in Kinderen van God meer dan vijftig van zijn meest geliefde bijbelverhalen aan kinderen van 4 tot 8 jaar. Tutu’s wijsheid,vriendelijkheid en humor klinken door in deze verhalen, die benadrukken hoe mooi het is om liefdevol met elkaar om te gaan. Ieder verhaal sluit af met een kort gebed.

H.Vogel - Een ark vol verhalen

ark_vol_verhalenBestellen

Prijs: € 22,50

De mooiste verhalen uit de bijbel zijn in dit voorleesboek verzameld. In eenvoudige, maar fantasierijke bewoordingen wordt verteld over Adam en Eva in het paradijs en over David die een reus verslaat, over de geboorte van Jezus en over Pasen en Pinksteren.

Tekst en illustraties vertellen de bijbel vanuit de belevingswereld van jonge kinderen, en laten hen op verassende wijze kennismaken met de verhalen die zo'n grote rol spelen in onze cultuur. Een heerlijk boek om naar te luisteren en eindeloos in te kijken!

S.A.Wright - 101 bijbelverhalen

101_bijbelverhalenBestellen

Prijs: € 14,95

Deze kleuterbijbel bevat 101 bijbelverhalen in chronologische volgorde. De auteur is dichtbij de oorspronkelijke teksten gebleven. De schitterende illustraties zijn van de Italiaanse illustrator Carla Manea.

 

T.Dowley - Noach en zijn grote boot

noach-en-zijn_grote_bootBestellen

Prijs: € 14,95

Het verhaal over Noach en de ark had nog nooit zo veel aantrekkingskracht! Dit bijzonder originele boek vertelt het bekende bijbelverhaal op een leuke manier voor kinderen vanaf 3 jaar. Het aantrekkelijke aan dit boek is dat er in een plastic vak op de voorkant van het boek, 20 losse magneetfiguren zitten.

Door een schuif in de eerste pagina zijn de figuren gemakkelijk uit het vak te halen. Kinderen kunnen keer op keer de magnetische bladzijden op eigen wijze compleet maken. De magneten zijn natuurlijk ook geschikt voor op alle andere metalen voorwerpen!

Dit echte doe–boek zal voor uren plezier zorgen én het kind leert spelenderwijs een belangrijk bijbelverhaal! Een origineel cadeau voor geboorte, doop, verjaardag of voor de feestdagen.

K.Eykman - Woord voor woord

woord_voor_woordBestellen

Prijs: € 29,95

Niemand kan precies vertellen wie God is. Daarom kun je het beste zelf de verhalen uit de bijbel lezen. Zo kun je God leren kennen. In het eerste gedeelte, het Oude Testament, maak je kennis met Abraham, Jakob en Jozef, koning Saul en koning David, Mozes en vele anderen. Het Nieuwe Testament gaat over Jezus, zijn vrienden en over Paulus en Johannes.

Het zijn verhalen over mensen die, ieder op hun eigen manier, ontdekten wat God voor ze betekende en die telkens merkten dat God anders was dan ze zich hadden voorgesteld. De Woord voor woord kinderbijbel bevat 144 verhalen. Karel Eykman heeft de verhalen op een levendige en originele manier geschreven in een frisse, eigentijdse stijl. Sinds de verschijning zijn er al meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Deze bijbel is een klassieker, een prachtig (voor)leesboek voor jong en oud. Karel Eykman studeerde theologie in Utrecht en was jeugdpredikant in Rotterdam en Amsterdam. Als kinderboekenschrijver ontving hij de Gouden en Zilveren Griffel. Karel Eykman schrijft naast verhalen ook poëzie en teksten voor televisieprogramma's zoals Sesamstraat en Het klokhuis. 

S.L. Jones - Luikjesbijbel

luikjesbijbelBestellen

Prijs: € 10,50

S.Toulmin - Gebeden voor kleine kanjers

gebeden-voor_kleine_kanjersBestellen

Prijs: € 7,50

Een boek vol gebeden rond thema’s die in het leven van jonge kinderen spelen zoals: eten en drinken, spelen, aankleden, ontdekken, dieren, enz. Verdeeld rond zes onderwerpen: wakker worden, overdag, op pad, liefde, toekomst en slapen gaan.

Een leuk geschenk voor bij:
- zwangerschap
- geboorte
- doop
- verjaardag
- Moederdag
- andere feestdagen

Vooral te gebruiken in thuissituaties in jonge gezinnen, voor baby's, peuters en hun ouders.

S.Piper - Mijn eerste communie gebeden voor het leven

mijn_eertse_communie_piperBestellen

Prijs: € 9,90

In 'Mijn eerste Communie', gebeden voor het leven, komen op aansprekende wijze de belangrijkste christelijke thema’s aan de orde.

Naast de eucharistie zijn dat bv geloof, hoop en liefde, de Tien Woorden en het kind zijn van God. Samen met de kleurige illustraties vormt het een fraai geschenkboek.

Bij uitstek geschikt cadeauboekje bij de eerste communie.

S.Piper - Mijn doopboek

mijn_doopboekBestellen

Prijs: € 9,95

Deze verzameling van gebeden, psalmen en bijbelverhalen is een bijzonder cadeau voor een kind ter gelegenheid van de doop.

M.Lucado - Speciaal voor jou

speciaal_voor_jouBestellen

Prijs: € 12,95

Wanneer de Nerflanders op een ochtend wakker worden, zijn ze erg opgewonden als ze zien dat ze elk een speciaal geschenk hebben gekregen.

ELK GESCHENK PAST PERFECT BIJ ELK PERSOON.
Als ze ontdekken waar deze geschenken voor zijn bedoeld, ontdekken ze iets veel groters dan alleen een hamer of een lepel – ze ontdekken dat ze deze geschenken kunnen gebruiken om er iets goeds mee te doen.